Miksi yritys tarvitsee kotisivut 2020?

Miksi yritys tarvitsee kotisivut tuntuu juuri niin yksinkertaisen tyhmältä kysymykseltä, että se ehdottomasti ansaitsee 2020 tason päivityksen. Riisutaan kysymys paljaaksi, ja rakennetaan modernien yrityksen kotisivujen olemassaolon tarkoitus.


1. Oikeat olemassa olevat ja potentiaaliset asiakkaat löytävät sinut oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa


Tulevaisuudessa kysymys ei ole enää siitä, että sinut löydetään Googlesta ja mahdollisimman moni ihminen vierailee sivuillasi. Tulevaisuudessa tärkeintä on, että oikeat ihmiset löytävät sinut silloin kun he tarvitsevat tuotteitasi tai palveluitasi, ja siellä missä he tarvitsevat niitä.

Paras tapa tarjota ihmisille tämä mahdollisuus löytää sinut oikeassa paikassa oikeaan aikaan on kotisivujesi kautta, sillä niillä on vahvin merkitys hakukoneissa. Googlen algoritmi muuttuu päivitys päivitykseltä tekoälyä ja sijaintia/mobiilia hyödyntävään suuntaan.


2. Sinuun voidaan olla helposti yhteydessä halutulla tavalla

Toimialasta ja yrityksen koosta riippumatta ihmiset vierailevat yritysten kotisivuilla etsiäkseen yhteystietoja ja ollakseen yhteydessä. Tulevaisuudessa ei enää riitä, että työntekijöistäsi on rennot kuvat siististi rivissä ja yhteydenottolomake näppärästi esillä.


Vaadimme nykyään välitöntä mahdollisuutta pystyä ottamaan yhteyttä, ja saada palvelua - haluamallamme tavalla. Kotisivut tarjoaa tähän ylivoimaisesti monipuolisimman työkalun. Yrityksesi pystyy tarjoamaan ihmisille kotisivujen kautta mahdollisuuden olla yritykseesi yhteydessä mobiilisti tai pöytäkoneelta soittaen, tekstaten, Facebook viestittäen, chätäten tai mailaten ilman, että se vaatii yritykseltäsi mitään ylimääräisiä toimenpiteitä tai valmiustiloja.

3. Ihmiset voivat oppia tuntemaan ja olla osa brändiäsi

Kyllä, vanha kunnon brändi. Tulevaisuudessa lähtökohtana on, että tuote ja asiakaspalvelu ovat kunnossa, jolloin brändit ovat minkä välillä ihmiset tekevät valintoja.


Kotisivut ovat kaikille pääsyn tarjoava brändikirja ja yrityksen olohuone, jossa ihmiset voivat tutustua yritykseesi, sen ihmiseen, arvoihin, tuotteisiin ja palveluihin tarkoin rakennetun kotisivujen mukaisesti. Värit, sanat, fontit, kuvat, videot, äänensävy ja kaikki upeat yksityiskohdat rakentavat kotisivujesi kautta brändiä, jonka pohjalta luot tai olet luomatta yhteyksiä ihmisiin.


Sen jälkeen kun ihmiset ovat tutustuneet brändiisi, ja ehkä valinneet sen, kotisivut tarjoavat alustan olla mukana brändisi matkassa. Kotisivuilla asiakkaasi, tai ehkä jopa fanisi pystyvät vähintään tutustumaan uusiin työntekijöihisi, kirjoituksiisi, videoihisi ja tuotteisiisi, mutta ehkä jopa tutustumaan muihin faneihisi ja olemaan henkilökohtaisemmin yhteydessä yritykseesi oman asiakassivunsa kautta.

Tulevaisuudessa lähtökohtana on, että tuote ja asiakaspalvelu ovat kunnossa, jolloin brändit ovat minkä välillä ihmiset tekevät valintoja.

4. Tuotteitasi ja palveluitasi opitaan hyödyntämään

Brändeistä suorana jatkumona mainittakoon, että tulevaisuuden voittavat brändit auttavat, kouluttavat, opettavat ja inspiroivat asiakkaitaan hyödyntämään tuotteitaan ja palveluitaan. Kotisivut tarjoaa monipuolisen foorumin, jossa voit tarjota potentiaalisille asiakkaille oppaita, videoita, testimoniaaleja ja muita tuotteidesi tuottamaa arvoa korostavia sisältöjä. Jos potentiaaliset asiakkaat ymmärtävät miten saada täysi hyöty irti tarjonnastasi, heidän on paljon helmpompi tehdä positiivinen hankintapäätös.

Olemassa oleville asiakkaille on helppo rakentaa kohdennettua sisältöä opastamaan heitä juuri heidän ostamien palvelujen tai tuotteiden kanssa. Tyytyväisille asiakkaille on helpompi lisämyydä uusia tuotteita ja palveluita, sekä he todennäköisemmin suosittelevat yritystäsi eteenpäin.

Usein tällainen sisältö on täysin ilmaista, korkeintaan sähköpostin jakamisen tai kirjautumisen takana, mutta jotkut yritykset ovat onnistuneesti oppineet jopa tuotteistamaan kouluttavan sisällön maksullisiksi palveluiksi.

5. Tarjoat asiakaspalvelua 24/7

24/7 asiakaspalvelu ei tarkoita, että sinun, henkilöstösi tai edes ulkoistetun asiakaspalvelun täytyy olla 24/7 hereillä palvelemassa globaalia yleisöä eri kielillä.

Kotisivujen kautta on mahdollista hyödyntää useita erilaisia moderneja, ja nykyään joko ilmaisia tai erittäin edullisia työkaluja tarjoamaan mitä laadukkainta kohdistettua asiakaspalvelua kellon ympäri.

Chät-botit kuten Drift ovat yleistyneet ja tulleet hinnoissa alaspäin, jolloin asiakkaat voivat saada vastauksia yleisimpiin kysymyksiin chät-ikkunassa. Kohdassa 4. mainittu sisältö on asiakkaiden hyödynnettävissä aina kun he haluavat tutkia ja oppia yrityksesi tarjoamista mahdollisuuksista. Ja vanha kunnon UKK, eli Usein Kysytyt Kysymykset osio on edelleen Googlen suuresti suosimaa sisältöä ja helppo tapa tarjota kellon ajasta riippumatonta palvelua.

Ehkä mielenkiintoisin asiakaspalvelun muoto on kuitenkin, kun asiakkaat palvelevat toisiaan. Tämä jos mikä on todellista fanikulttuuria. Yksinkertainen ja ilmainen foorumi työkalu on helppo ottaa käyttöön mille tahansa kotisivualustalle, mutta kulttuurin rakentaminen, jossa asiakkaat toimivat asiakaspalvelijoina on huomattavasti haastavampi saavuttaa.

Mielenkiintoinen esimerkki tästä maailmalta on kirjailija MJ Demarcon foorumi TheFastLane, jossa kirjan lukijat voivat puhua hänen kirjoistaan keskenään ja tarjota aiheeseen liittyvää apua toisille lukijoille.

6. Tuotteidesi ja palveluidesi hankinta helpottuu

Viimeisimpänä, mutta ehkä sitten kuitenkin loppujen lopulta tärkeimpänä: kotisivujesi kautta voit myydä enemmän ja paremmalla marginaalilla. Eli kotisivujesi kautta voit parantaa yrityksesi tulosta.

Oli tavoitteesi mikä tahansa, kotisivut mahdollistavat edellä käytyjen kohtien kautta uusille ja nykyisille asiakkaille mahdollisuuden ostaa nopeammin ja enemmän. Samalla kotisivuilla pystyt automatisoimaan liiketoimintoja, ja pudottamaan useita turhia kuluja, jolloin parannat kannattavuutta.

Kotisivujen kautta ostopolun lopussa asiakkaasi voivat tilata tuotteesi tai palvelusi suoraan verkkokaupastasi, sopia esittelyn verkkotapaamiselle, varata yhteisen ajan kasvotusten tapaamiselle tai olla yhteydessä vasta kun ovat valmiina ostamaan, ja näin vähentäen turhia aikaa kuluttavia kohtaamisia.

Kotisivujen tehtävä on mahdollistaa yritystäsi ja sinua saavuttamaan tavoitteenne.

Tässä vasta 6. syytä miksi yritys tarvitsee kotisivut 2020.

Mitä mieltä sinä olet siitä, miksi yritys tulee tarvitsemaan kotisivut tulevaisuudessa? Jäikö listastamme jotain oleellista puuttumaan, tai oletko jostain täysin eri mieltä?

Aihe "mitä yritys voi kotisivuilla saavuttaa 2020" on huomattavasti laajempi, jota tullaan jatkossa moniosaisesti ja yksityiskohtaisesti käsittelemään.

Jos haluat aloittaa kotisivujen potentiaalin hyödyntämisen nyt, niin ota yhteyttä

soittamalla minulle numeroon 0404564880

tai laittamalla mailia joonas@ranchmarkkinointi.fi

1 katselukerta

© 2020 Ränch. Tyylikästä ja merkityksellistä markkinointia.